هفته چهارم مهر ماه 1392
هو المحبوب:::
1- منِ دیگر ما:::
این کتاب نوشته حجت الاسلام و المسلمین محسن عباسی ولدی است....
بحث روانشناسی ، خانواده ، مشاوره ، تربیت و .... در جامعه دینی ما بیشتر یک امر سلیقه ای است تا مسئله ای علمی. این یعنی اینکه بر اساس برداشت های افراد از دین ، تجربیات ، علم نظری و آکادمیک و بیشتر تر «مَنِش» فرد راه و روشی ارائه می شود که می تواند در عین اینکه ادبیات و لغات مشترکی استفاده بشود تفاوتی بارز پدیدار شود.
این امر برای کسانی که دغدغه تربیت فرزند دارند یا سر و کارشان به انواع و اقسام مشاورین خانواده افتاده است مشخص است.
آسیب شناسی این امر خود به بحث مفصلی نیاز دارد چرا که التقاط در این امر بسیار بد و خطر ناک است. به خصوص آنهایی که همّ و غم شان دریافت راه کار های زودبازده و عملی و سطحی باشد...
به هر حال در بین نادر اساتیدی که در بحث مشاوره ، خانواده و البته تربیت وارد شده است و وقت کیفی و کمی مناسب گذاشته است ، همین آقای عباسی است.
حاج آقای عباسی را در دانشگاه شیراز با طرح سیر مطالعاتی شهید مطهری - اندیشه مطهر- نیز می شناسند.
شیوه حاج آقا عباسی در امر تربیت به نظر من شباهت زیادی به مَنِش مرحوم صفایی حائری دارد. یعنی نگاهی نظام مند و سیستمی. اینکه توقع داشته باشیم یک رفتار ناشایست فرزند یا همسر با یک راه کار حل شود امری است بسیار سطحی ، اما با نگاه نظام مند چهارچوبی برای رفع رفتار ها و یا ایجاد رفتار ها و حتی نگرش ها و ... ایجاد خواهد شد.
علی الایحال حاج آقا عباسی مدتی است مباحثی را که مدتها بصورت شفاهی و کلاسی در باب خانواده و تربیت ارائه کرده اند را به صورت مکتوب نیز در حال منتشر کردن هستند که اولین آنها مجموعه تا ساحل آرامش برای خانوده ها و بعد هم مجموعه «مَنِ دیگر ما » است.
شعار حاج آقا در تربیت فرزند دو چیز است ؛ اول نگاه نظام مند به امر تربیت و دوم :«فرزند ما از ما جدا نیست ؛او خود ماست اما در اندازه ای کوچک تر»
در کتاب اول این مجموعه ابتدا به مشکلات پیش روی امر تربیت در دنیای امروز پرداخته شده و بعد تر مبانی تربیت دینی و نهایتاً در ذیل گزاره های تربیتی ، به مبحث گزاره های تصویری .
در مشکلات پیش روی تربیت هم ضرورت توجه جدی به موراد تاثیر گذار و همچنین انحرافات پیش رو تبیین شده است و هم به نحوی توجه جدی به عبور از این آسیب ها...
در مبانی تربیتی شاه بیت این نظام ، یعنی سیستم تربیت دینی تبیین شده است...
و در گزاره های تصویری ما را با انبوهی از مثال های رفتارهای روزمره ما و تاثیر آن در رفتار فعلی و البته آتی کودک مواجهه می کند. به نحوی که دیگر نمیتوانیم به راحتی هر حرکتی را در مقابل کودک انجام دهیم. - البته به زعم حقیر این امر بهترین تلاش برای خودسازی است. چراکه نگاه به چرایی عدم رفتاری خاص مقابل یک کودک ، مارا به رفع مشکلات رفتاری مقابل خالق کودم وا خواهد داشت-
من این کتاب را از فروشگاه زلال اندیشه شیراز خریدم.
کتاب نشر جامعه الزهرا(س) بوده و 3500 تومان -فعلا- قیمت دارد و در 118 صفحه با خطی درشت منتشر شده است. خواندن همه این کتاب نهایتاً یک ساعت وقت خواهد برد اما ذهن آدم را به شدت با خودش درگیر خواهد کرد...
جهت تهیه کتاب می توانید درخواست خودتون رو به سامانه کلام مطهر به شماره 30008475 ارسال کنید.
2- اصول برند سازی با رویکرد ارتباطات یکپارچه بازاریابی :::
در مورد بازاریابی و فروش و ... کتاب های متنوعی منتشر شده ، اما یکی از بهترین کتابهایی که خیلی ساده و کاربردی و در عین حال علمی نوشته شده است همین کتاب است.
«دکتر امیر اخلاصی» در یک کتاب که تمام رنگی با کاغذ گلاسه و جلد گالینگور توسط نشر «علمی» با قیمت 25500 تومان و در 239 صفحه منتشر کرده است نگاهی نسبتاً جامع به امر «برند سازی» ارائه کرده است.
اولین نکته ای که باید آموخت این است که « برند ، ادراکی است که مشتری در اثر تجربیات قبلی استفاده از محصول یا شنیده هایش از بازار در ذهن دارد » و این یعنی اینکه صاحب اصلی برند «مشتری» است نه سازمان. و همچنین «لوگو» صرفاً بخشی از برند است نه همه آن.
این مفهوم یعنی اینکه برای ایجاد این ادراک نیاز به یک سری برنامه ها هدفمند و «یکپارچه» داریم که مدیر برند، حول «استراتژی» پیام با «ارتباطات یکپارچه بازاریابی» یعنی بازار یابی مستقیم ، سخن پراکنی ، پیشبر فروش ، فروش شخصی و بسته بندی با برنامه هایی در مراحل سه گانه «فرایند ساخت برند» با ایجاد و اجرای «ایده خلاق» از طریق «رسانه ها» به اجرای «استراتژی پیام» خواهد پرداخت.
در این کتاب ضمن ارائه مباحث علمی با اشاره به موارد تجربی و اجرایی نیز پرداخته است:
تفاوت استراتژی دو نوشابه پپسی و کوکاکولا. کوکاکولا سعی میکند خود را طبیعی و به عنوان یک واقعیت زندگی معرفی کند و این استراتژی در تبلیغاتش نیز دیده می شود و پپسی خود را نوشیدنی نسل آینده معرفی می کند....
مفهوم سازی یک مسئله مهم در برند سازی است. شرکت صنایع شیر کالیفرنیا جهت بالا بردن مصرف شیر کمپین تبلیغاتی Got Milk را راه انداخت. کمپینی که در آن افراد مشهور با خط شیر دو لبانشان در آن عکس می گرفتند...
وقتی گفته می شود مالک اصلی برند مشتری است ، باید بتوان به انتظارات ایجاد شده در او نیز پاسخ داد. ایجاد انتظار خلاف واقع در مشتری درواقع مرگ خود محصول است. نیروی دریایی آمریکا با شعار: «ما یک باغ گل رز به شما وعده نمی دهیم» همان اول خشونت و مرگ را برای مردمش عادی کرده است.
از زیبا ترین تحلیل های این کتاب ، بررسی روند تبلیغات شرکت فولکس واگن است. تبلیغاتی که توانست در زمانی مقابل ماشین های ژاپنی و آمریکایی قد علم کند....
من این کتاب را در فروشگاه «بوستان کتاب قم» بصورت اتفاقی دیدم و خریدم.
3- روسری باد را تکان می داد:::
همین عنوان یعنی با یک مجموعه شعر عاشقانه مواجه خواهیم شد.
مدتی است انتشارات «فصل پنجم» که به همت شاعر خوب کشورمان آقای «پرویز بیگی حبیب آبادی» راه افتاده است بصورت کاملاٌ تخصصی و حرفه ای به نشر شعر های خوب ماصر پرداخته است. و تقریباً می شود گفت کتاب شعر ضعیفی از این انتشاراتی منتشر نشده است...
«مجموعه سه گانه های مهدی فرجی» از جمله کتابهایی است که در اوج بی پولی در نمایشگاه کتاب تهران خریدم و از آن پشیمان نشدم. شعرهایی قوی در مضمون و در قالب. شعرهایی که باید تنهایی خواند- اگر دوست داشتید شما با دیگران بخوانید...البته تبعاتش پای خودتان- و لذت برد.
همیشه در دل همدیگریم و دور از هم
چقدر خاطره داریم با مرور از هم
دو ریل در دو مسیر مخالفیم و به هم
نمیرسیم به جز لحظه ی عبور از هم
تو من، تو من، تو منی ، من تو ، من تو ، من تو شدم
اگر چه با مرگ جدا کنند به زور از هم
نه، تن نده پری من! تو وردها بلدی
بخوان که پاره شود بندهای تور از هم
نه، مثل ریل نه... فکر دوباره آمدنیم
شبیه عقربه ها لحظه ی عبور از هم
---------------------------
خوب و بد هرچه نوشتند به پای خودمان
انتخابی است که کردیم برای خودمان
این و آن هیچ مهم نیست چه فکری بکنند
غم نداریم، بزرگ است خدای خودمان
بگذاریم که با فلسفه شان خوش باشند
خودمان آینه هستیم برای خودمان
ما دو رودیم که حالا سر دریا داریم
دو مسافر، یله در آب و هوای خودمان
احتیاجی به در و دشت نداریم اگر
رو به هم باز شود پنجره های خودمان
من و تو به همه شهر تفاوت داریم
دیگران را نگذاریم به جای خودمان
دیگران هرچه که گفتند بگویند، بیا
خودمان شعر بخوانیم برای خودمان
قیمت این کتاب 4500 است(احتمالاً بود)
4- نشریه انشاء و نویسندگی ( شماره 25)
این نشریه که تخصصی نوشتن است پرونده های جالبی دارد. این شماره اش اگر چه برمی گردد به آبان 91 ، اما چون ویژه نامه «یادداشت های روزانه» بود خواندمش.
به غیر از نمونه های زیبایی که در نشریه آمده است- مانند یادداشت های روزانه مرحوم مدرس- مباحث نظری ارائه شده از اساتیدی چون دکتر محمد علی موحد ، علیرضا کمری ، محمد رضا سنگری و ... جالب بود....
شماره تماس دفتر نشریه: 02166961257
neveshtan.ir
منطور از خرید تربیتی چیست ؟
(در کتاب من دیگر ما از محسن عباسی ولدی )
اگه میشه هر چه سریع تر جواب رو برام بفرستید خیلی بهش نیاز دارم